zondag 23 januari 2011

poppen uit grootmoederstijd....





Ooit...alweer wat jaartjes geleden... verzamelde ik oude poppen.

Het is niet zo'n hele grote verzameling geworden.
Zo met elkaar bestaat de verzameling uit 5 poppen.

2 poppen uit mijn kleine verzameling, heb ik vorig jaar eens op de foto gezet.
Maar de foto's nog niet op mijn blog geplaatst.

Vandaag met dit druilerige weer, vond ik het leuk om de poppenfoto's te bewerken met het fotoprogramma Photoscape.
Ik heb de foto's een oude look gegeven.

De poppen zijn oud en versleten.

De lijfjes zijn van stof en een soort van leer met slijtage plekken.
Eén pop mist een tandje.
De andere pop maakt zelfs nog een geluidje als je haar voorzichtig heen en weer beweegt.
Ze zijn zo leuk, vooral omdat ze zo oud zijn...

Wie weet wordt mijn verzameling nog eens aangevuld, als ik weer eens een mooie tegen kom...

15 opmerkingen:

  1. Ach wat een schatjes en wat een prachtige kopjes hebben ze. Ik weet mijn moeder had altijd er veel met oude poppen, ik veel minder, maar heb wel erg veel met poppen gespeeld. Deze zijn bijna te zonde om mee te spelen, maar ik weet zeker dat hier ooit eens een meisje heel liefdevol mee gespeeld heeft...
    Fijne avond ☼
    Liefve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks dat ze oud zijn zien ze er schattig uit. Ze konden er wat van vroeger mooi hoor.
    groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh wat leuk die poppen.Hier hou ik nu ook van,die schattige kale poppehoofdjes met rode lipjes.Enig.Tot binnenkort.Groetjes van Eleonore.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOOh Geartsje, ze zijn wel heel leuk hoor, wat een schatjes. Ook ik heb nog een hele oude pop van mezelf, een groter exemplaar, maar de ene arm is eraf, dus daar moet nog es wat aan gedaan worden. Fijne week, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige oude popjes joh, ik vind ze super...vooral ook die schattige tandjes!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mijn oma staat ook een exemplaar op de bank, zo bijzonder...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh...wat zijn deze popjes schattig zeg!!
    Die ronde kopjes en dan dat kleine mondje met die tandjes...ontzettend leuk.

    Liefs,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb niets met poppen... (vroeger ook al niet) maar deze zien er wel heel mooi oud uit!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei...dit zijn wel hele mooie oudjes, ze blijven zo schattig die poppen. Ik heb er zelf ook eentje maar die is niet zo oud als deze...

    Groetjes, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben nooit een poppenmoeder geweest en zal het dus ook wel nooit meer gaan worden ;) Wel een leuek tweeling heb je hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattig zijn die popjes.
    ik had een soort papiermachee babypop waar ik echt heel gek mee was maar aangezien er na mij nog drie zusjes kwamen is zij gesneuveld als ik zo'n zelfde pop zie op een verzamelbeurs vind ik het nog steeds jammer dat ik haar niet meer heb, dus zuinig op zijn hoor!! Groetjes truus

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie poppen echte oudjes. Heb er ooit zelf een gehad, helaas gehad! Heb nu nog een oude teddybeer. Gewoon leuk om te bewaren ik verzamel niet.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk! zo'n pop had mijn oma vroeger ook staan, Kees heette die. Ik heb geen idee van wie hij geweest is of waar hij nu is.
    Hij stond altijd in de logeerkamer en soms als wij daar logeerde viel hij midden in de nacht om en dan maakte hij dat geluid...dat was pas echt schrikken!
    Wees er zuinig op!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de poppen echt prachtig , mooie verzameling hoor !
    Je klosjes vond ik ook al zo mooi, heerlijke verzamelingen zijn
    dat toch he ....

    Nou ik wens je een fijn weekend , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuke poppen, ik ben zelf jaren geleden begonnen met het verzamelen van poppen uit grootmoederstijd. De hobby is erg uit de hand gelopen en ik bezit veel oude poppen/beren en ander speelgoed uit grootmoederstijd. Ik heb nog altijd veel plezier met verzamelen. Mischien vind je het leuk om mijn verzameling poppen te bekijken op mijn nieuwe website:

    http://poppenverzamelaar.simpsite.nl/

    Groeten van Marie-José

    BeantwoordenVerwijderen