woensdag 21 september 2011

Zoals beloofd.....



...een kijkje in het vitrinekastje bij me thuis....



Ik verzamel al jaren oud serviesgoed, glaswerk en mooie bestekjes...



Vooral serviesdelen van het merk Petrus Regout en Soc.Ceramique Maastricht, als ook mooie franse serviesjes....



Schalen, kommen, borden, terrines, enz. enz....alles vind ik mooi....



Mijn voorkeur gaat uit naar witte en roomwitte serviesdelen...

Daarnaast hebben verweerde exemplaren met een enkele haarlijn en een beschadiging hier en daar, ook hun charme en vind ik prachtig....



Naast het verzamelen van oude serviesjes, ben ik dol op oud glaswerk en bestekjes...

Samen maken zij een perfecte cominatie en ik kan er mooie decoraties mee maken...



In dit kastje staat maar een deel van mijn verzameling....



Er is helaas geen voldoende plaats...voor alles....



Maar het heeft ook zo z'n voordelen.....



Zo kan ik de inhoud van het kastje zo nu en dan omwisselen.....
En lijkt het alsof er steeds iets nieuws in staat....



Meer foto's kun je bekijken in mijn picasa-album, het album van Geartsje(picasa.pimpstart.nl)

Tot de volgende post. Liefs, Geartsje

14 opmerkingen:

  1. Prachtig Geartsje, zowel het kastje als de inhoud!

    Ik ben ook groot fan van maastrichts aardewerk, prachtig!
    Lieve groet,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi zeg!! en het staat echt prachtig in jou kastje. Ik vind het ook mooi maar bij mijn donkere keuken komt het niet zo mooi tot zijn recht ik hou het dan ook bij sobere donkere kleuren.
    Stiekem zou ik het wel eens willen uitproberen dat wit maar als het dan zover is durf ik het niet.
    Fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Geartsje,ik heb ze natuurlijk al in het echt gezien bij je en het is een plaatje zo alles bij elkaar gevonden.Ik geniet weer van de mooie foto's.Fijne avond he.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooi plaatje! Ben een beetje jaloers op je mooie verzameling...lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een Plaatje van een kastje en dan al je verzamelingen. Zo mooi!
    Wat zou ik daar graag eens rustig in rondneuzen.....
    Genieten!

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat we mochten meekijken. Je hebt toch ook wel veel spulletjes hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat we even in je mooie kastje mochten kijken. Ik zie er heel veel moois tussen staan. In zo'n kast raak je niet in uitgekeken..

    Fijne avond.
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Gaertje,

    Ik had het al op Picasa gezien. Wat een prachtige verzameling in dat mooie kastje.
    Je hebt een heerlijk huis.
    Heel veel groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooi kastje met een prachtige inhoud. Je hebt al een hele verzameling, zag ook nog van die prachtige knijpertjes voorbijkomen.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi Geartsje! via de site alles brocante kom ik op jouw blog terecht, erg leuk blog heb je.
    zo leuk om je blog nu te ontdekken want ik reed pas een keer toevallig langs jouw winkeltje en dacht hé dat ziet er leuk uit, daar wil ik nog een keer naar toe:)
    en ik woon in Drenthe dus dat moet goed komen!
    ik ga je graag volgen, tot de volgende keer.

    fijn weekend!
    groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuk, leuk leuk!!! superleuk...ik ben een violger hoor!! gr. sylvia van villa extra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige spullen heb je toch!
    Heel veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen