woensdag 16 oktober 2019

VINTAGE PAINT krijtverf JDLiving




Ik denk 
dat het alweer 
zo'n 1,5 jaar geleden
is 
dat ik dit oude 
religieuze 
gipsen beeld 
heb overgeschilderd 
met 
 Deense krijtverf


van

Jeanne d 'Arc Living 

Ik heb er toen 
voor en na foto's 
van gemaakt 

door gebrek aan tijd 
plaats ik nu pas 
een post 
over de metamorfose 
van dit 
oude beeld

deze post 
wil ik nu graag 
met je 
delen

beter laat dan nooit...





Het was gewoon 
uitproberen

De originele kleuren 
van het beeld 
vond ik niet mooi

(smaken verschillen natuurlijk)





Dus ik dacht 
laat ik het beeld 
een andere kleur 
geven

Bij voorbaat 
wist ik eigenlijk wel
 dat het beeld 
er alleen maar mooier 
van zou worden


Voor het overschilderen 
van het beeld 
heb ik de verfkleur:


gebruikt.

Wist je dat
Vintage Paint
 in principe 
overschilderbaar 
is op heel veel 
ondergronden?

ook op gips 










Het beeld is op bovenstaande foto's
 voorzien van 
een 
1e verflaag






2e verflaag




De 3e 
en 
laatste laag verf 
heb ik
niet helemaal 
dekkend 
geverfd

zo behoud het beeld 
toch nog iets 
van zijn 
oude uitstraling  





Weer een mooie 
metamorfose 
met 
Vintage Paint 





VINTAGE PAINT krijtverf
 van het Deense 
woon- en lifestyle merk

Jeanne d'Arc Living

is verkrijgbaar 
in onze winkel

GEARTSJE 

in Echtenerbrug.

Ook 
online 
te bestellen 
in onze 
webshop.




Tot de volgende post


Liefs, Geartsje