maandag 22 april 2013

Een paar uurtjes klussen...



Laatst een heel leuk klein kastje gekocht.
De verf die er op zat was niet zo bijzonder mooi.

Ook had ik nog een  eiken kastdeurtje met een ovale spiegel en een Mariabeeld met een "verkeerde" kleur in de schuur staan.
 Deze moesten ook nog eens geverfd.




 Ik gebruik altijd verf op waterbasis.
Het stinkt niet. En je hebt snel resultaat, omdat het zo lekker snel droogt.

De eettafel gebruik ik daarom  ook wel als werktafel.
 Een paar oude kranten op het tafelblad en verven maar!!!!




Morgen ga ik het kastje en het spiegeldeurtje nog wat opschuren (dit klusje doe ik buiten, anders wordt het zo'n stofzooi...) en komt er nog een spiegel of glasplaat in het deurtje van het kleine kastje.



De laatste tijd verf ik bijna niets meer wit.
 Tenzij het dus echt nodig is.
 Ik laat de oude spullen  liever in de originele witte kleur. Of groen, blauw, rood. Het maakt me niet uit.
Liefst ook nog lekker gebladerd en versleten. Dat is het mooist...
Wat de kleurtjes betreft...de spullen die bestemd zijn voor m'n winkel bedoel ik daar mee, anders zou het qua kleur wel een bonte verzameling gaan worden bij me thuis...

Alhoewel.... ik een beetje kleur wel steeds leuker ga vinden!!!

Fijne avond.

Lieve groetjes, Geartsje

15 opmerkingen:

  1. heerlijk he dar verven!! ik ben ook al lekker bezig

    gebruik de verf van anne sloan,
    ben helemaal verkocht!! zo makkelijk

    van de week post ik dr wat over,

    gr cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi uit. Ik heb hier ook nog een mooi maria beeld, maar in een foute bruine kleur. Misschien ook maar eens proberen.

    Fijne week nog.

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk kastje zeg! Trouwens de spiegel is ook gaaf. Wit is eigenlijk altijd leuk maar 100% wit is ook weer zo wit.
    Heb je mijn tafeltje gezien, op mijn laatste blogpost. Dat grijsblauw vond ik ook leuk maar vooral de soort verf is super, dan krijg je echt een brocante uitstraling. Misschien een tip?
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk kastje. Echt een schatje.
    Moet je nou eigenlijk bij waterbasis verf eerst goed schuren en grondverven? Heb hier nog een oude biedemeijer kast en die wil k graag verven met waterbasis. Hopelijk kan je mij een tip geven.
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bianca,
      Dat schuren en grondverven hangt van de ondergrond van je kastje af. Is het ooit in de was gezet, dan moet je vooraf goed schuren en ontvetten. De kans bestaat dat er vetsporen (oranje waas)van de was door de verf heen komen. Als het al eens is geverfd, kun je volstaan met schuren en evtueel ligt ontvetten.
      Om een oud effect te krijgen schuur ik een oud kastje eigenlijk nooit vooraf. Alleen licht ontvetten met St. Marc. Dit is een vloeibaar ontvettingsmiddel op harsbasis. Je kunt het (eventueel) verdunnen met water. St. Marc is verkrijgbaar bij de bouwmarkt zoals bijv.: Karwei.
      Daarna verf ik met waterbasis. Goed laten drogen. Een dag later ligt schuren langs de randen en dergelijke. Daar waar je een oud effect wil hebben.
      Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt. Succes met verven.
      Groetjes, Geartsje

      Verwijderen
  5. Lief kastje! Gebruikte je krijtverf? Misschien een tip voor Bianca, omdat je dan niet moet schuren. Sinds ik niet meer moet schuren, ging er een hele wereld voor mij open.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihihi, zat ik ook net aan te denken.... Hele goede tip Goedele!!! :-)

      Verwijderen
  6. Hoi Goedele,
    Ik heb het kastje en de rest geverfd met matte Flexa Couleur locale.
    Ben altijd erg tevreden met deze verf. En vind het schuren niet echt een probleem. Alleen bij grotere objecten gebruik ik krijtverf. Dan is het gewoon een kwestie van slordiger verven voor een oude look. Niet gelijkmatig laag over laag en hier en daar stukjes van de ondergrond overslaan. Dat bevalt met ook prima.
    Groetjes, Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke spullen
    Ik probeer de laatste tijd ook zoveel mogelijk in de oude kleur te laten
    Als het echt niet past pak ik ook de verfkwast
    Fije week

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige spulletjes weer! Geniet ervan..lieve/groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk die spullen en die spiegel is ook erg mooi..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, het gaat hier net zo, lekker even verven tussen de bedrijven door!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk hoor, wat kan het soms opknappen van een lik verf.
    Het kastje is super!

    Ik ga morgen ook aan 't verven, heb nog wat bruine meubeltjes en een vogelkooitje staan dus die gaan allemaal een wit kleurtje krijgen.

    veel plezier ermee!

    Groetjes, Milou.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je goed bezig geweest! Ikzelf merk dat ik ook steeds minder meubels wit schilder, maar als ik zo de witte spulletjes op je foto bij elkaar zie, vind ik het wel erg mooi eruit zien!
    Groet,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen